یاسین جانیاسین جان، تا این لحظه: 13 سال و 16 روز سن داره

یاسین امانت الهی خاطرات یک کودک سندرم داون

واسه اتوسا و گلنار

1392/3/9 15:41
نویسنده : ویدا
859 بازدید
اشتراک گذاری

در جواب شما دوست عزیز من هم در شیراز مثل شما ازمایش امینوسنتز و سونوگرافی چن بعدی رو انجام دادم من در بیمارستان m r i شیراز یعنی بهترین بیمارستان یکدقیقه بعد از تولد یاسین به مادرم گفته بودن نوزاد شما یک نوع بیماری ژنتیک به نام سندروم داون (منگولیسم) هست شما پنج ماه بعد متوجه شدن

من یاسین رو دو ماهه به کلنیک کار درمانی بردم داون ها به علت شل بودن بدنشون در زیر افتاب یا این که پشت پنجره لختش می کردم و با روغن زیتون و امگا بدنش رو ماساژ میدادم

یا این کهبا چیزهای نرم مثل پنبه یا چیزهای زبر مثل برس پلاستیکی یا با ناخن بدنش رو ماساژ میدادم  همچنین کف پاهاش واسه بعدها که بخواد راه بره رو سرامیک یا قالی یا موکت میزاشتم

جاهای شلوغ میبردم خونه مادر شوهرم ومادر خودم میبردم تا عادت کنه به سر و صدا که خودش الن هم دوست دارهیاسین وقتی کوچولو بود واسش موسیقی میزاشتم الان هم  اگه اجازش بدم یک ساعت جلو تلویزیون میایسته هم نگاه میکنه هم گوش میده

روزی نیم ساعت باهاش میرقصم هم ذوق میکنه هم بدنش ماساژ میخوره سوار تاب زیاد میگذاشتم تا بتونه تعادل جلو عقب  یا راست یا چپ رو بتونه رعایت کنه  تو وان میزاشتم  برنج و عدس مخلوط میکردم  خام و رو بدنش میریختم البته خشک نه تو اب  و یواش یواش اخه بدنشون خیلی خیلی حساس هست این حسها خیلی فعال بود واسه نرمال شدن حسهای بدنش

حال شما این کارها رو بکن البته باز هم پیش یک کار درمان ببرش کارای جدید رو میام مینویسم واست کوچولوت رو ببوس

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

اتوسا
9 خرداد 92 15:54
ممنونی از این همه اطلاعات خوب بتونم اجرا کنم واسم دعا کن
محمد
9 خرداد 92 15:57
من دیگــــر به کلاغ ها اعتماد ندارم،ســراغت را از آنها که نه،از جغد پیــر ویرانه ها می گیرم! همان جغدی که بــرای همه شوم است،اما با همان هــوی شبانه اش همدم شب های بی ستاره من است... جغد خوب عاشقی را می فهمد،بــرای همین در ویرانه ها خانه می سازد...
سحر
9 خرداد 92 16:00
واسه مامان پور شور یاسین
نازنین
11 خرداد 92 7:39
خسته نباشی مامان پر کار خدا قوت
ساجده
11 خرداد 92 8:04
سلام مهربون به ما هم سر بزن
سارا کمالی
11 خرداد 92 15:12
ممنونم از این همه اطلاعات خوبتون مامان یاسین
مهسا
12 خرداد 92 9:25
خدای اطلسی ها با تو باشد پناه بی کسی ها با تو باشد تمام لحظه های خوب یک عمر بجز دلواپسی ها با تو باشد (
ایه
12 خرداد 92 15:16
برای من مادرم با شکوه ترین زنی است که دیده ام. چارلی چاپلین درود بر تو ای مادر والا مقام
مامان حسن
12 خرداد 92 21:58
از این پستت خیلی خیلی لذت بردم خوشحالم که روحیت خوب شده دوست من
مامان راضیه
14 خرداد 92 0:29
خدا قوت عزیزم
محمد رضا
14 خرداد 92 14:47
خدا کمکت کنه مامان فداکار
لیلا
20 خرداد 92 17:29
. تنهایی که طولانی میشه معیار دوست داشتن آدمها هم عوض میشه یهو میبینی اون آدم ، گلدون شمعدونی گوشه اتاقشو با کل دنیا هم عوض نمی کنه