یاسین جانیاسین جان، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

یاسین امانت الهی خاطرات یک کودک سندرم داون

مشکلات کودک سندرم داون در جامعه

1392/9/12 21:39
نویسنده : ویدا
1,013 بازدید
اشتراک گذاری

با توجه به میزان تبلیغات کم در جامعه نرمال ، این برخوردها و نگرش ها از طرف خانواده ها اجتناب ناپذیر است و این نباید باعث شود که شما خانواده کودکان سندرم داون نیز نسبت به حضور فرزندشان در جامعه کم کاری کنید و یا وحشت داشته باشید .این حق این کودک شماست و شاید وقت آن رسیده که تمام شما والدین نسبت به این حق خود اقدام نمایید و از برخورد دیگران نهراسید و به خود به اثبات برسانید. ما کودکانی دراین حیطه تربیت نمودیم که درسن 7 سالگی در سنجش دبستان مانند بچه های نرمال موفق بودند ولی جامعه مدارس بدلیل بودن کودک موانع بسیاری در سرراه کودک قرار دادند ولی بالاخره باتلاش خانواده و مربی کودکان موفق به حضور در مدارس عادی شدند و هم اکنون پا به پای کودکان عادی رشد می کنند و خلاُ یادگیری بعضی از آنها بسیار کم ومحدود بوده است. آنچه باید به آن توجه کنیم هم از طرف خانواده های سالم که این مشکل را ندارند و هم تیم فرهنگی جامعه که باید درک کنند که به تلاش و زحمات کودک نمره دهیم نه به صورت و ظاهر او. اگر کودکی باتوجه به کم توانی ذهنی توانسته است به حد یک کودک عادی با ضعف مختصری رسد نه تنها نباید طرد نشود بلکه باید تشویق گردد.این کودکان ،کودکانی هستند که سعی دمی کنند بهتر باشند و همین مسالهد مهم است.شاید بسیاری از آنها در حد ذهنی مناسب برای کسب مراحل پیشرفته نباشند ولی به عنوان انسان هایی که در کنار ما زندگی می کنند حق زندگی دارند و باید در جامعه حضور داشته باشند.جامعه باید بداند و بفهمد یک برخورد نادرست چقدر می تواند برروی زندگی یک خانواده که با مشکلات این کودکان روبرو هستند تأثیر منفی بگذارند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

مریم( مامان محمدیاسین)
13 آذر 92 8:55
چقدر این پستت رو دوست دارم , ایشالله نگاهامون عوض بشه
باباي نازنين زهرا
14 آذر 92 12:31
بسيار شيوا و گيرا بود . لذت بردم واقعا
مامان شمیم
14 آذر 92 13:38
ما که این نگاهو داریم کاش خانواده هایی که بچه سالم داشتند این مطلبو می خوندن
مامی ارمیا
16 آذر 92 12:05
مطلب خیلی قشنگ و جذابی بود. من از وقتی با یاسین عزیز و شما آشنا شدم نگرشم در مورد این فرشته های آسمونی عوض شد و همه فکرمو همیشه مشغول کرده . روزی حداقل سه بار بعد هر نماز و سر هر اذونی به یادشون میفتم مخصوصا یاسین ناز.
مامان بنیتا
17 آذر 92 14:04
درود هزاران هزار درود بر ویدا خانم
سحر
17 آذر 92 14:07
سلام علیکمممممممممممم کجا بودین سفرای دور دور معلوم هست کجایی با این گل پسر ما پس کجاست عکسای یاسین
ساناز
23 آذر 92 18:16
متین من
2 دی 92 11:53
خصوصی داری
باغ فدک
24 بهمن 92 15:57
سلام باغ فدک اومد و یه سری زد بعدا نگین بی معرفته هااا درسته دیر شده اما خب اومدم اومدم و یه سری به یاسین رفیقمون بزنم ______ باغ فدک